الکل

معما،چیستان،مطالب علمی
نويسندگان
لینک دوستان

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان مطالب علمی و آدرس darss.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





الکل ها عضو گروهی از مواد شیمیایی هستند که از کربن،هیدروژن و اکسیژن تشکیل می شوند.این مواد،مایع هستند و در صنعت کاربردهای فراوانی دارند.بیش تر الکل ها به عنوان حلال مورد استفاده قرار می گیرند.

متانول،یا الکل چوب،خیلی سمی است و برای ساختن پلاستیک،رنگ و روغن جلا یا لاک الکل مورد استفاده قرار می گیرد.اتانول یا الکل اتیل نیز الکلی اس که در نوشیدنی های الکلی وجود دارد و به طور طبیعی بر اثر فرایند تخمیر به وجود می آید. در فرایند تخمیر،مخمر بر قند اثر می گذارد و اتانول و دی اکسید کربن را به وجود می آورد.از اتانول در طعم دهنده ها،مواد پاک کننده  و عطرها استفاده می شود.ایم الکل را به بنزین نیز می افزایند تا درجه اکتانِ آن را بالا ببرند.

الکل های مختلف همچنین به عنوان حلالِ مواد چسبنده لاستیکی(به نام رزین)مورد استفاده قرار می گیرند و در ساخت لوازم آرایشی و لوسیون ها نیز کاربرد دارند.اتیلن گلیکول که یک الکل سمی است،از اجزای ضد یخ به شمار می آید که در موتور های وسایل نقلیه،از یخ زدن مایع خنک کننده جلوگیری می کند.

الکل های اصلی عبارت اند از:متانول که خیلی سمی است و از متان به دست می آید.دو نوع پروپانول وجود دارد.یکی از آنها حلالی است که در ساخت بعضی پلاستیک ها مصرف می شود،و دیگری نیز به عنوان حلال و همچنین به عنوان یخ زدا در سوخت های مایع به کار می آید.

اتیلن گلیکول نیز سمی است و عمدتاً به عنوان ضد یخ مورد استفاده قرار می گیرد.از الکل های نرم کننده،برای ایجاد انعطاف پذیری در پلاستیک ها استفاده می شود.

الکل های پاک کننده نیز در صابون ها و مواد شوینده کاربرد دارند.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





[ شنبه 2 فروردين 1393 ] [ 15:6 ] [ محمد طه منصوری ]

درباره وبلاگ

به وبلاگ من خوش آمدید
امکانات وب

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 1
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 14
بازدید ماه : 37
بازدید کل : 6108
تعداد مطالب : 60
تعداد نظرات : 0
تعداد آنلاین : 1